There is a time to follow your dreams, that time is now!

donderdag 17 april 2014

Mijn gezichtsmake-up

Mijn huid is niet de zuiverste die je je kan wensen, al mag ik niet ontevreden zijn. Ik heb dan wel vaak puistjes, maar geen acne, en bijna alles valt op te lossen met make-up. Daarom wilde ik jullie graag vertellen wat ik zo allemaal gebruik, om mijn huid zo perfect mogelijk te laten lijken.

Ik begin met een dagcrème, op dit moment is dat Kruidvat dagcrème voor de normale en gemengde huid met pro-vitamine B5 en zijde-extract, die huidherstellend werken. Ik breng dit gewoon met mijn vingers aan. Ik vind dit een hele fijne dagcrème omdat hij niet te vettig is, maar mijn huid wel goed hydrateert, droge plekjes en velletjes op mijn gezicht zijn bijna direct verdwenen. Hij ruikt lekker verzorgend en schoon, maar de geur is zeker niet te overheersend. Hij is te koop bij Kruidvat voor €1,50.

Dan doe ik even wat andere dingetjes, zodat de dagcrème goed in kan trekken. Ik doe bijvoorbeeld mijn spullen alvast in mijn tas, doe mijn haar of kleed me aan, als ik dat nog niet gedaan had.

Daarna een primer. Ik wil niet dat mijn foundation gaat vlekken of verschuiven gedurende de dag, daarom gebruik ik een primer. Mijn favoriete primer van dit moment is de Essence all about matt oil control make-up base. Dit is een primer die mijn huid mooi mat maakt, en poriën verkleind. Hij zit fijn, is goedkoop en je hebt maar een heel klein beetje nodig. Hij is te koop voor €3,29 en heel erg fijn!

Dan de foundation. Ik gebruik Catrice All Matt plus in de kleur 010 light beige. Dit is een foundation die ik al lange tijd wilde en steeds maar niet kocht, ik heb hem nu al een poosje in mijn bezit en hij is zo ontzettend fijn! Hij is mooi mat, de dekking is erg goed en de kleur is perfect, en als ik echt heftig rode puistjes heb, vermindert hij dit ontzettend! Vaak gebruik ik niet eens concealer meer, omdat deze al zo goed dekt. Verbergt hij ze niet, dan doe ik er nog een klein laagje op, en zijn ze bijna altijd weg. Hij kost €6,60

Zoals ik al vertelde heb ik vaak geen concealer meer nodig, maar mocht ik echt knalrode puistjes hebben, of hele donkere kringen, dan gebruik ik Catrice Camouflage cream in 010 Ivory. Een ontzettend goed dekkende, romige concealer die goed te betalen is en lang mee gaat. Ik breng mijn concealer vaak aan met een plat oogschaduwkwastje uit een setje van de Big Bazar, die ik tot concealerkwast heb gedoopt. De concealer kost €2,99.

Daarna poeder ik het geheel af met de Catrice all matt plus powder in 010 transparent, die ik aanbreng met de HEMA All over Powder brush152. Een hele fijne combinatie, al zeg ik het zelf. De poeder zorgt ervoor dat mijn make-up goed op zijn plek blijft zitten, en zorgt voor dat laatste matte tintje. Ook heeft hij nog een kleine dekking, waardoor je, als je een gave huid hebt, eventueel geen foundation hoeft te dragen. De poeder kost €3,59

Daarna komt de blush, en op dit moment ben ik echt fan van de essence silky touch blush in de kleur 20 babydoll. Een hele mooie, licht glanzende, zacht roze kleur die ontzettend goed gepigmenteerd is! Het verbaasde me echt, hoe goed deze is! Ik breng hem aan met mijn HEMA contour blusher brush 159, wat echt een hele fijne combinatie is. Wel moet ik mijn kwast goed aftikken, anders is het echt veel te roze! De blush kost €2,59

Daarna nog een highlighter, en deze breng ik met dezelfde kwast aan als de blush. Ik twijfelde of ik deze moest noemen, omdat dit een limited edition is. Heet is de catrice Multicolor highlighter uit de celtica collectie, in nummer C01 Far And Beyond. Een hele mooie glanzende highlighter, in een hele lichte zilver gouden, rosegouden kleur, echt heel mooi! Hij is dus niet meer te koop, maar ik hoop dat hij nog een keer terug komt!


Dit is dus wat ik bijna elke dag op mijn gezicht gebruik, en wat gebruik jij nou elke dag? Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie