There is a time to follow your dreams, that time is now!

woensdag 2 juli 2014

Water drinken

Water drinken, ik heb er altijd issues mee gehad. Ik dronk te weinig en dan kreeg ik hoofdpijn, en voel ik me niet lekker. Mijn lippen gaan barsten en mijn huid wordt heel lelijk en droog. Daarnaast is het natuurlijk ook niet goed voor je, en kun je er zelfs blaasontsteking van krijgen. Maar hoe zorg je er nou voor dat je genoeg drinkt? In dit artikel volgen mijn tips.

1. Zorg ervoor dat je altijd een gevuld flesje water bij de hand hebt.
Doordat je altijd een flesje water bij de hand hebt, kun je niet als excuus gebruiken dat je geen zin hebt om op te staan en drinken te pakken, of naar de wc te lopen om je flesje te vullen. Dat heb ik zelf namelijk altijd.

2. Voeg een beetje limonadesiroop of iets anders toe aan je water.
Citroensap of citroenschijfjes, blaadjes munt, frambozen, limonadesiroop, je kunt van alles toevoegen aan je water om het een lekkerder smaakje te geven. Zelf ben ik fan van de multivruchten limonadesiroop van RAAK. Ik kende RAAK alleen van de kindercola (daar is nu ook limonadesiroop van :-O ) maar laatst vond ik dus deze siroop, en hij is mega-lekker! Ik voeg maar een klein beetje toe, en dat geeft mijn water net even een iets lekkerder smaakje.

3. Houd bij hoeveel je drinkt
Door bij te houden hoeveel je drinkt ga je automatisch meer drinken. Je wilt immers aan je doel komen. Het maakt niet uit of je het gewoon op een papiertje, of in een boekje doet, maar zelf gebruik ik de app "Water your body" die ook voor je berekent hoeveel water jouw lichaam nodig heeft. Dat is dan ook gelijk je doel waar je naartoe werkt.

Om je te motiveren heb ik hier nog een paar positieve feitjes over water.
- Water bevat geen cafeïne en geen calorieën, wat het dus heel gezond maakt.
- Elke cel in je lichaam heeft water nodig. Je bloed bestaat voor 94% uit water, je hersenen voor 85% en ander weefsel voor 75%
- Ideaal gezien zou je 30 minuten voordat je gaat eten, en 2,5 uur erna niet meer drinken.
- Hoofdpijn wordt vaak veroorzaakt door een tekort aan water. Dit komt omdat je hersenen voor een groot deel water opslaan.
- Water zorgt voor een mooie gehydrateerde huid en lippen.
- Water remt de eetlust en stimuleert de vetafvoer.

Drink ze en succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie