There is a time to follow your dreams, that time is now!

dinsdag 1 juli 2014

Kokosvet addiction

Ik snapte de hype nooit helemaal. Kokosvet. Hoe kon één product goed werken voor zo veel dingen? De huid heeft immers hele andere verzorging nodig dan het haar... en met een haarmasker haal je toch ook niet je make-up weg? Toch ben ik laatst tot de conclusie gekomen dat ik het fout had. In dit artikel zal ik jullie vertellen waar ik het voor gebruik, en wat mijn ervaringen zijn.

Make-up verwijderen
Ik gebruik het dagelijks om mijn make-up te verwijderen. Ik neem een heel klein beetje tussen mijn vingers, wrijf het een beetje warm zodat het smelt en smeer het daarna in ronddraaiende bewegingen op mijn ogen. Dit masseer ik in voor ongeveer een minuut en daarna spoel ik het af met warm water.

Serum/nachtcrème
Als ik 's avonds mijn huid helemaal goed heb gereinigd, doe ik voordat ik ga slapen nog een mini-beetje kokosvet op mijn gezicht, en als ik dan 's ochtends wakker wordt, is mijn huid heerlijk zacht!

Haarmasker
Deze truc is alom bekend, een haarmasker van kokosvet. Ik doe het vooral in de puntjes, omdat ik merk dat als ik het door mijn hele haar doe, ik het gelijk drie keer moet wassen, omdat het zó vet is! Als ik het alleen in de puntjes doe werkt het wel heel goed en krijgt mijn haar een mooie gezonde glans!

Haarserum
Mijn haar is altijd bij de wortels heel vet en bij de punten heel droog. Als ik dus een dag echt megadroge puntjes heb, wrijf ik een heel klein beetje tussen mijn handen en dan verdeel ik dat door mijn puntjes. Daardoor gaan ze heel mooi glanzen, en zie je niet dat ik een beetje gespleten punten heb.

Ik haal mijn kokosvet trouwens bij De Tuinen, omdat ik geen Afrowinkel of Toko in de buurt heb. Het is hier echter wel flink aan de prijs, dus mocht je een Afrowinkel of Toko in de buurt hebben, haal het daar!

Ik heb een pot van 500 mL voor €6,99 gekocht bij De Tuinen, maar je hebt verschillende potten en merken met verschillende hoeveelheden.
Belangrijk is dat je 100% puur kokosvet hebt, waar niets aan toegevoegd is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie