There is a time to follow your dreams, that time is now!

vrijdag 4 juli 2014

Hoe ik mijn huid een opfrisser geef

Ik probeer altijd een keer in de week een gezichtsbehandeling te doen, maar ja, ik heb het vaak ontzettend druk, en een uitgebreide behandeling schiet er dan ook vaak bij in. Toch probeer ik dan een soort kleine behandeling te doen, die inmiddels uitgegroeid is tot een volledige routine. Die ga ik vandaag vertellen.

Ik begin met het reinigen van mijn gezicht, en als ik 's avonds nog weg moet laat ik vaak mijn oogmake-up gewoon zitten. Ik reinig mijn gezicht grondig met een kruidvat reinigingsgel (€1,99) en een HEMA gezichtsborsteltje. Ik maak het borsteltje nat en doe er een klein beetje van de reinigingsgel op. Dit masseer ik in het borsteltje totdat het lichtjes begint te schuimen, en daarna ga ik met ronddraaiende bewegingen over mijn vochtige gezicht. Dan maak ik mijn handen vochtig en masseer ik het schuim nog een beetje in mijn gezicht. Ik spoel de facewash af en droog mijn gezicht. Daarna is het tijd voor een maskertje. Je kunt elk maskertje gebruiken die je wilt, zelf vind ik een peel-off masker altijd wel fijn. Je voelt niet alleen dat hij lekker zijn werk doet, maar ook het eraf halen van het masker vind ik heel erg leuk. Ook kun je terwijl het masker opdroogt, een haarmasker indoen.
Nadat ik het masker eraf heb gehaald, breng ik met een wattenbolletje of een wattenschijfje nog wat tonic, toner of lotion aan. Dan wacht ik even en breng ik nog wat dagcreme, nachtcreme of serum aan. Na deze routine voelt mijn huid altijd heerlijk zacht aan.


Dit is hoe ik mijn gezicht een opfrisser geef, als ik niet genoeg tijd heb om een volledige gezichtsbehandeling te doen.

Hoe geef jij je huid een oppepper?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie